134
REGISTRES DU BUREAU
[i569]
sence de la compaignye, et serment par elle faict ès mains dud. sr Prevost des Marchans, de bien et jus­tement faire lad. election, au bien du Roy et de la chose publicque, il les auroit priez de eslire quatre personnes pour scrutateurs, recepvoir les voix et les tenir secrettes. Et par la plurallité des voix auroient esté esleuz, assavoir pour officier du Roy led. sr Premier President de Nully t1', pour conseiller de Ville led. sr Dudrac, pour Quartenier led. Parfaict, et pour bourgeois led. sr de Tasnières; lesquelz, après serment par eulx respectivement faict, ès mains
desd. sr Prevost et Eschevins, se sont assis en la place desd, s" Prevost, Eschevins, scrutateurs et Conseil­lers de Ville. Ont porté le scrutin d'icelle election, signé et scellé, à monsr le duc d'Alençon, frere du Roy. Lequel l'ayant ouvert et trouvé que Ie syre Pierre Poullin t"2- et me Françoys Dauvergne '3\ Con­seiller du Roy en sa Chambre du Tresor, avoient la pluralité des voix en ladicte election, auroient esté mandez par led. seigneur. Lesquelz venuz, ilz [furent] receuz au serment acoustumé de* l'estat de Eschevin d'icelle Ville, en la maniere acoustumée.
CCXXX. — Pour faire un rolle et description du nombre d'hommes qui voudront s'obliger
DE PORTER LES ARMES POUR LE SERVICE DU Rûï ET DE LA VlLLE.
21 et 22 août 1569. (Fol. 188 v°.)
"Pour les occasions qui se pourroient presenter pour le bien et seuretté des villes, Prevosté et Vi­conte de Paris, est ordonné aux Prevost des Marchans et Eschevins de ceste Ville de faire faire par ies Co-lonnelz et cappitaines de lad. Ville ung roolle et description du nombre d'hommes de leurs dizaines et compagnyes qui voudront s'obliger ausd. Prevost des Marchans et Eschevins de porter les armes pour le service du Roy et de lad. Ville, à toutes heures qu'il leur sera commandé, ensemble de la quantité et qualité de leurs armes, dont lesd. Collonnelz et cappitaines meclront les roolles signez de leurs mains par devers le Greffier de lad. Ville. Et ceulx qui seront enroollez et serviront seront paiez par le Receveur de lad. Ville, à la raison de la paye qui leur sera ordonnée par lesd. Prevost des Marchans et Es­chevins.
«Faict au Conseil du Roy estably et tenu à Paris, le xxie jour d'Aoust m. v° txix.n
Signé: "FRANÇOYS».
Et plus bas : " Camus s.
" #e par les Prevost des Marchans el Eschevins de la ville de Paris.
"Il est ordonné, suivant le mandement de mon­seigneur le Duc du xxie jour de ce moys, ct en icelluy exécutai! t, [que] les Collonnelz et cappitaines deladicte Ville feront ung roolle et description du nombre d'hommes de leurs dizaines et compagnies qui vou­dront s'enrooller et porter les armes pour le ser­vice du Roy et de ladicte Ville, et à toutes heures qui leur sera commandé, tant à ladicte Ville que aux champs, ensemble de la quantité et qualité de leurs armes, dont lesdictz Collonnelz mecteront les roolles signez de leurs mains au Bureau de ladicte Ville. Et ceulx qui seront enroollez et qui servi­ront seront paiez par le Recepveur de ladicte Ville, à la raison de la paye qui leur sera par nous or­donnée.
k Faict au Bureau, le xxn° jour d'Aoust 11.
Ve LXIX W. n
-1' Étienne de Neuilly, d'abord Conseiller au Parlement de Bretagne, avait été nommé premier Président de la Cour des Aides au lieu du célèbre Pierre de La Place, au commencement de la deuxième guerre de religion. Ce dernier fut réintégré dans son poste en décembre 1570; il périt dans Ie massacre dela Saint-Barthélemy. Etienne de Neuilly ie remplaça de nouveau, le 3 septembre 1572, et occupa la charge de premier Président jusqu'au 2 décembre 1591, époque à laquelle il fut pourvu, par le duc de Mayenne, d'un office de Président au Parlement de Paris. Il fut Prévôt des Marchands de 1682 à 1586. (D'Affry de La Monnoye, Les jetons de l'Echevinage parisien, 1878, p. 43.)
'-' Pierre Poulin s'intitule simplement bourgeois et Echevin de Paris, le 10 novembre 1069, dans une quittance de 48 livres parisis à lui payées par François de Vigny, Receveur de la Ville, pour son droit de robe du jour de la Toussaint, en qualité d'Echevin. Dans d'antres actes de septembre à novembre 1569 < - es- qualifié bourgeois et marchand joaillier de Paris. Peu de temps après, il se fit pourvoir de l'office de Notaire et Secrétaire du Roi, qualité qu'il prend dans une quittance semblable, du i3 avril 1570, pour son droit de robe du jour de Pâques. (Archives nat., H 2o65'.)
'-' François Dauvergne était seigneur de Dampont et Conseiller du Roi en son Trésor à Paris. (Quittances de mêmes dates, id. ibid.)
f'1 Ce mandement et l'ordonnance du duc d'Alençon qui précède ont été analysés par Dom Félibien, Histoire de la ville de Paris, I. V (Preuves, IlI), p. 4 06.